Thursday 28 August 2014

Pilihan Hidup

Aku berdiri
Sambil mengeluh, berfikir
Apalah aku nak jadi bila besar nanti
Maksud aku lepas habis degree
What will I do after this
What is my career, my salary, my car, my vacation location, my family, my love, my friends and so whatever mine.
Yaaaa, semuanya
Apalah yang aku akan ada?
Apa aku nak buat lepas ni?
Apalah cabarannya pada masa hadapan?
Apa yang akan berlaku?

Hummm.
Tapi nasiblah aku ni biasa berdikari (tumbuk diri sendiri kejap)
Boleh rancang apa aku nak target lepas ni
"List to do after graduation"
Alhamdulillah, semua list yang nak dicapai yang besar besar semua dah archived.
Kecuali keputusan cgp jelaaa yang selalu terjelepok senget kejap.
Cgpa maintain. Fuhhhh, alhamdulillah.
Aishhhhh. Macam manooo laa ni

Inspirasi tu kita tak tahu bila nak datang
Apa yang kita nak, cara nak selesaikan masalah
Pilihan, keputusan
Bila kita paksa diri carikan akal untuk selesaikan
Memang tak dapat jalan keluar
Kena tenang, barulah semuanya datang dengan mudah

Ada orang, bila tengah mandi barulah ilham tu datang
Sebenarnya kan , ecehhhh ni sebab pengalaman diri sendiri laaakan
Syok syok aku bersihkan sotong nak masak sambal sotong
Put, datang idea dan perancangan nak buat apa lepas habis degree
Degree lagi setahun je.
September semester baru dah tahun akhir semester 5.
Semester 6 bulan februari , dah praktikal 
Bulan 10/11 dah graduate.
So tadaaaa, I will be a graduate student of Business Administration (HONS) in Transport
Pejam celik cepatnya masa.

Hati kalau tak tahu
Kena tanya
Tanya dalam dalam
Apa yang hati nak sebenarnya
Apa yang dikalau dilakukan
Kita akan rasa bahagia
Kalau kene maki pon senyum
Sebab anggap itu pengalaman untuk memajukan diri
Bukan membinasakan badan

Akal wajib digunakan
Fikir apakah ini jalan yang betul?
Jalan yang tidak mendatangkan kecacatan kepada diri dan sekeliling?
Cuma ini sahajakah pilihannya untuk jadi berbunga?
Apa yang ini kau akan senyum apabila melihat kebelakang?
Yang ini?

Asking your heart and your mind deeply
Is it this what u waiting for?
Are you aware of the consequences?
Did u think with the path that u might choose, will it lead u for being a good person?
Are u happy?

Well, I hope so. If I make a good deeds, in return Allah will know what is the best for me.
Insyaallah.


WOW. YOU READ MINE. THANKS

No comments: