Monday 19 January 2015

Ego atau Sesal?

menyesal ke?
ke sekarang ni adalah ego?
rasa bukan.

rasa perasaannya adalah
"saya dah buat yang terbaik."
tapi masih lagi ada kekurangannya.
macam tu laa.

ego ke tu?
tak faham.

entahlah.
memang kelemahan ain afiqah yang terbesar adalah
suka membuat keputusan terburu buru
itu memang perangai yang
sekarang ni cuba untuk dikawal
tapi dalam masa yang sama
mesti lain hasilnya

tapi penghujungnya
tak ada masalah pun
walaupun ada kekecewaan
sekurang kurangnya
saya nampak hikmah itu dimana

kadang kadang orang tak nampak
kita macam mana
orang judge kita luaran sahaja
dari segi pakaian, rupa, suara
namun
dalaman kita
pengalaman kita
motivasi kita
kepeercayaan dan sifat berserah kita
perancangan kita
diorang faham ke?

contoh: aku memang pakai tudung labuh tutup dada
tapi aku bukanlah alim mana
solat tetap jugak berlubang lubang
bila orang tengok kita pakai tudung labuh sikit
judge kita alim, sopan, tak berani ambil risiko
padahal orang yang berbeza cara kita dengan dia
lagilah tak berani nak ambil risiko
ada orang sikap macam ini


jadi sekarang
macam mana


ya allah
perasaan macam ini adakah
penyesalan atau keegoan.

ataupun aku ni tamak?

nak nangis.
Ya Allah. semoga ada hikmah.
Sabarkan hatiku.

Ya Allah.
WOW. YOU READ MINE. THANKS

No comments: