Wednesday 1 October 2014

Sebabnya.


kita manusia
kita tak kuat sebenarya.
semuanya Allah yang kudratkan
setiap pergerakan Dia yang rancang
bende sebelah mata kita pun kita tak nampak

kita manusia
kadang kadang memang selalu lupa
lupa bukan kita yang berkuasa
ada kuasa super power
boleh elak benda depan mata

kita manusia
keluh kesah benci menyampah semua ada
tapi janganlah putus asa
teruskan langkah
bimbing diri cari cahaya

kita manusia
sering terkejut dan "oh shit" bile dpt masalah
bukan nak cakap "alhamdulillah"
ingat Dia dulu sewajarnya

tapi itulah.......

kita manusia
bangsa yang lupa
ciptaan yang senang bangkit senang jatuh imannya

haishhh manusia.
aku pun manusia.
tadi aku jatuh. aku kaku. freeze sekejap.
Allah tutupkan mata aku dulu supaya senang aku bicara
agar mudah aku berkata kata
agar mudah aku buat kerja
sebab Dia tahu apa seterusnya langkah kita
bila Dia bukakkan mata
aku sedar, itu sebabnya.

ohhhhhhh.

hikmah.
setiapnya pasti ada
Revolusikanlah cagaran janji.

 Okay Allah,
Terima Kasih. Daun Keladi.


WOW. YOU READ MINE. THANKS

No comments: