Wednesday 5 November 2014

BERUBAH

jalan jalan sambil berjalan
lihat orang datang singgah
penat
tolong
hati minta janganlah fikir
tapi aku macam
haishhh
pening fikir
biarlah semuanyaaa
sebab tahu Allah pasti ada


lagi satu
aku tak faham
didepan jiwa kau baik
dibelakang kau tipu
pengutuk
kecut nak cakap depan?
kesiannya
tak faham orang yang tak waras
masih lagi ada
yang begini perangainya


dulu selalu bersama
senang susah teman bawakan
semuanya diminta
namun jarak masa perangai
semuanya beralih arah
aku bukan tak kisah
cuma jangan
jangan anggap kita hanya untuk itu
memanglah sesiapa boleh berubah
setiapnya tak akan kekal
cuma ini kisah antara kita
terasa hati juga


aku suka dengar ayat ni
"didepan dia, kau kutuk aku"
"didepan aku, kau kutuk dia"
"kau ingat dibelakang kau,
aku dengan dia tak kutuk kau?"

manusia jenis duri dalam daging.
senyap senyap cucuk
penipu
pembodek
pembohong
pengutuk
pedengki
pe
pe
pe
pe lagi apa
haishhh
ha, penyapu

one word untuk kau: pengecut.


p/s: bukan untuk awak yang terasa.



WOW. YOU READ MINE. THANKS

No comments: