Tuesday 25 November 2014

SEPINTAS LALU


Rindu.

Rindu masa lalu. 
Peristiwa dulu dulu 
Rindu perkara yang manis
yang tawar, pahit, menangis 
yang mencalar hati, 
yang terpaksa gagahkan diri menghadapi.

Tapi rindu tu selalu dan perlu ke diungkapkan? 
Bagi aku, rindu yang tak diluahkan tu, itu rindu yang lagi ikhlas tapi lagi sakit laa sebab tak dapat nak luahkan. 
Hati nak sangat jumpa, nak cakap "aku rindu kau." Tapi tak eloklah kalau kita buat macam tu.  Macam murahan je (bagi aku). Malulah kan? tak dilayan lepas tu boleh pula dia balas "eh, Ya Allah. Kau dah kenapa? ". Lagilahhhh rasa macam nak terbang pergi planet lain jauh jauh.

Entahlah. Tak semestinya kita rindu orang tu terus nak jumpa nak cakap kan? Nak dia ada depan mata kita? Tak. 
Banyak cara boleh buat. Contohnya pergilah stalk facebook, twitter, instagram orang yang kau rindu tu. Haa, stalk sampai habis. 
Sehingga kau rasa bengang, happy, sedih sume bercampur. Lain lain, korang godek godeklah handset mesti ada gambar lama lama. Luahkan rindu kat situ. Malangnya, yang macam tulah buat lagi rindu.
Kalau ade boyfriend, dapat morning text, dapat wish good night, itu semua seronok. Tapi sekejap je. Tak kekal pun sebab mula mula je. Lepas tu, mungkin akan berkekalan tapi depends on that couple.

Aku sekarang takut. Takut dengan hati sendiri sebab aku ni jenis susah nak lupa. 
Its really takes time for me mentally tapi physically orang tengok selamba badak je macam tak ada apa apa kejadian. 
Wahh, aku bukan jenis nak menunjuk apa yang aku rasa. Aku gadis yang susah nangis, susah nak bermanja and susah nak memujuk orang (I means if I was with a guy but kalau dengan perempuan, sayalah paling gedik manja tetiba, hehe). 
Haishhh, nak cerita pun tak ade siapa kisah kan sebab different people, different attitudes, behavior.

Akhir sekali. agak agak siapa yang paling setia dengan kita?
Orang yang takkan jauh jarakkan diri dari kita
tapi tetap akan berusaha dan memberi peluang kedua
untuk diri kita agar sedar apa itu kehidupan.
kehidupan yang tanpa ujian sangat membuang masa
sebab tak dapat beri kita pengalaman
Terima kasih kepada tiga perkara: 
Allah, Yang Maha Kuasa.
Ibu  dan Bapa.
   
I'm done. To be truth, i really miss u. I'm sorry if I'm too honest expressing my feelings. But at least, i realize and deeply understand that everything happened there must be reasons why it happens to us. 





WOW. YOU READ MINE. THANKS

No comments: