Monday 18 August 2014

HAKIKAT KITA

hidup selalunya orang berikan kegembiraaan.
bayangkan happy, suka, seronok, bahagia.
itu semua ada.

tapi bila hitam dunianya.
muncullah ayat ayat sakit, gambar gambar nangis.
kacau bilau, marah, sedih, kecewa.

tertanya tanya haruskah perlukah mampu?
kenapa mengejar bayangan?
mencari sang hitam?

kalau itu janjinya.
please dongggggggg.
tunaikan aja. jangan dihancurin.
jangan mengelat. bisa enggak??

aduh. bahasa seberang pulakkk muncul.
harap maaf.

aku teringin.
aku perangainya tak kisah tapi dihujungya aku sedar, aku rugi buat macam aku kuat.
Ya Allah, Tuhan sahaja tahu.

ini bukan perasaan jatuh cinta atau apa.
ini bukan perkara mengenai terjelepok seorang wanita terhadap sang lelaki.
ini bukan soal main mata.  
ini adalah rasa yang muncul disebabkan perasaan bersalah.
buat silap dan kesal.

sekiranya keputusan bukan diwaktu amarah.
mungkin akan berterusan cerita kita dua.
mungkin kerana bila sudah/sedang aku belajar.
memang yang tak lengkap itulah melengkapkan.
cuma satu, dipinta pada jasad dan hati.
hanya perlu sabar.
single word: sabar.

dua benda.
faham dan fahamilah.

WOW. YOU READ MINE. THANKS

No comments: